Doprava ZADARMO od 40.00 Eur

Vplyv jedla na psychiku

Ako vplýva jedlo na Vašu psychiku?

Existuje príslovie, ktoré znie: „Ste to, čo jete“. Často sa hovorí o tom, aký vplyv má jedlo na naše zdravie. Zvyčajne sa spája s jedlom ovplyvňujúcim našu telesnú pohodu, ako je napríklad konzumácia šalátov alebo konzumácia potravín s vysokým obsahom bielkovín. Hovorí sa však viac než len o štandardnom jedle, pretože jedlo nielen formuje našu fyzickosť, ale tiež zohráva úlohu pri mentálnom ovplyvňovaní našej nálady.


Štúdia vedcov z University of Las Palmas de Gran Canaria a University of Granada zistila, že jesť rýchle občerstvenie, ako sú šišky, koláče, hamburgery a párok v rožku, je spojené s depresiou. Štúdia ukázala, že ľudia, ktorí konzumujú rýchle občerstvenie, budú s väčšou pravdepodobnosťou slobodní, vedú sedavejší životný štýl a majú zlé stravovacie návyky. Títo ľudia sú náchylnejší k dlhšej pracovnej dobe. Vyvrcholením týchto faktorov je sklon k tomu, aby sa osoba dostala do depresie a zmena v strave (pridávanie zdravších potravín ako ovocie a orechy) môže pomôcť pri znižovaní depresie.

Je známe, že stredomorská kuchyňa obsahuje veľa rastlinných potravín, ako sú ovocie, zelenina, obilniny a semená. Rastlinná strava, ako je táto, je spojená s lepším celkovým duševným zdravím, pretože znižuje pocit depresie a nahrádza ju šťastím a pozitivitou. Vedci zo Španielska, Británie a Austrálie analyzovali 41 štúdií o súvislosti medzi stravou a depresiou. Zistilo sa, že ľudia, ktorí dodržiavali prísnu stredomorskú stravu, mali o 33% nižšie riziko depresie.

Konzumácia a zlá nálada spôsobujú konzumáciu príliš malého množstva sodíka. V roku 2008 vydanie Physiology & Behaviour zahŕňalo štúdiu, ktorá pojednávala o spojitosti medzi nízkym obsahom sodíka a klinickou depresiou. Štúdia naznačovala, že telo môže mať vrodenú závislosť od soli a preto nízka hladina sodíka môže viesť k príznakom podobným vysadeniu lieku. Preto nízky obsah sodíka vedie k úzkosti a zlej nálade. 

Hlavným nedostatkom je vitamín D. A práve vitamín D nielenže hrá úlohu pri posilňovaní našich kostí, ale tiež zohráva dôležitú úlohu pri zlepšovaní nálady. O vitamíne D sa hovorí, že zvyšuje hladinu serotonínu, ktorý je kľúčovým neurotransmiterom, ktorý ovplyvňuje náladu. Preto nedostatok vitamínu D súvisí s poruchami nálady. Výskum navyše naznačuje, že nedostatok vitamínu D je rizikovým faktorom depresie u dospelých.

Existuje mnoho spôsobov, ako potraviny ovplyvňujú našu náladu a správanie. Ak máte pocit, že trpíte chronickou zlou náladou alebo depresiou, skúste vykonať zmeny vo svojej strave pomocou vyššie uvedených informácií. Väčšina výskumov zameraných na vzťah medzi jedlom a náladou je v počiatočných fázach a konkrétne a presvedčivé dôkazy sa ešte stále nenachádzajú.

Jedným z riešení, ako doladiť svoje psychické a fyzické zdravie je úžívanie Chyawanprashu, ktorý je považovaný za elixír mladosti nielen v Indii.

Viac o zázračných účinkoch Chyawanprashu sa dočítate TU.

©TIMESOFINDIA.COM

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie